اسکنر غیر تماسی فعال
نوشته شده توسط : حجت عسکری

نوعی اسکنر که از تابش نوروروشنایی یا این که پرتوافکنی استعمال می‎نماید و به یاری رفلکس این پرتوها شیء متبوع اسکنر 3 بعدی و دور و بر دور و بر آن را شناسایی می‎نماید. به عنوان مثال این اسکنرها می‎قدرت به اولترا سونیک و اشعه ایکس اشاره نمود.
اسکنر سه بعدی مثلثی

نوع دیگری از اسکنرها که با یاری نور و روشنایی لیزر به صورت خطی یا این که نقطه‎ای و همینطور استعمال یک حسگر یا این که دوربین شغل نسخه برداری سه بعدی را اعمال می‎دهد. به‌دنبال توده‎آوری نوروروشنایی لیزر بازتابیده گردیده از شیء بوسیله حسگر یا این که دوربین و استعمال یک سیستم محاسبات مثلثاتی، فاصله شیء تا اسکنر اندازه‎گیری می‎خواهد شد. این فاصله به همدم زاویه فی مابین حسگر و منبع لیزر با تمرکز بالا معلوم میباشد.

سیستم متناسب با نوروروشنایی لیزر بازتابیده گردیده از مثال نسخه برداری می‎تواند زاویه تابش نوروفروغ به حسگر را بسنجد و به این ترتیب فاصله منبع فروغ و روشنایی تا سطح جسم را به حساب آوردن نماید.
اسکنر سه بعدی با روشنایی ساختار یافته

همینطور در‌این سبک از اسکنرها برای اندازه‎گیری مسافت از سیستم محاسبات مثلثاتی به کارگیری می‎خواهد شد. این گروه از اسکنرها در ازای استعمال از یک فروغ و روشنایی خطی و یا این که نقطه‎ای لیزر از تابش الگوهای خطی ساختار یافته‎ای روی سطح جسم نسخه برداری گردیده امداد می‎گیرد. با چک کناره‎های هرمورد از خطوط نوری الگوی تابانده گردیده، فاصله اسکنر تا سطح مثال اندازه‎گیری می‎گردد.
اسکنر سه بعدی time of flight (مجال پرواز)

درین سبک از اسکنرهای سه بعدی برای سنجش فاصله از پالس‎های لیزر به کار گیری می‎خواهد شد. نحوه کار اسکنرهای سه بعدی مجال پرواز بر مبنا یک معنی بسیار معمولی فیزیک میباشد. زیرا سرعت فروغ و روشنایی معین و برابر با مقدار C میباشد، برای دستیابی به مسافت منبع نور و روشنایی تا سطح شیء تنها می بایست زمان هنگامی را به حساب آوردن کرد که فروغ لیزر چهت نیل به شیء از منبع خویش طی می‎نماید که آن گاه این نور و روشنایی به یاری حسگر ضبط می‎گردد. مدارهای به شغل گرفته گردیده در‌این نوع اسکنرها اعتنا اندازه‎گیری در توان پیکو ثانیه دارا هستند.
اسکنر غیر تماسی غیر فعال

درین سبک از اسکنرهای سه بعدی هیچ نوع اشعه‎ای از آن‎ها ساطع نمی‎خواهد شد، بلکه به مراد مشخص و معلوم‎سازی جسم متبوع از رفلکس تابش روشنایی دور و اطراف یاری می‎گیرند. اکثر اسکنرهای غیرتماسی غیر فعال از نوروروشنایی مرئی منفعت می‎مارک زیرا به سهولت در دسترس میباشد. البته بقیه اشعه‎ها مانند مادون قرمز رنگ نیز می‎توانند در‌این نوع اسکنرها به عمل گرفته شوند. استعمال از این اسکنر هزینه متعددی به همدم ندارد زیرا به غیر از یک دوربین دیجیتالی نیازی به هیچ طاقت فرسا‎افزار خاص دیگری وجود ندارد.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: